سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چه راه هایی برای بهینه سازی مصرف انرژی موتور آسانسور وجود دارد؟

معمولا آسانسورها 10 درصد از انرژی ساختمان ها را به خود اختصاص داده اند؛ از این رو آشنایی با نحوه بهینه سازی مصرف انرژی آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است. موتور آسانسور مهم ترین قطعه الکتریکی این تجهیز است که وظیفه تولید انرژی برای بالا و پایین بردن کابین را بر عهده دارد. مهم ترین روش های بهینه سازی مصرف انرژی در آسانسور به شرح زیر است:

  

انتخاب موتور مناسب

موتور این تجهیزات باید در سایز مناسب و راندمان بهینه انتخاب شود تا به درستی عمل کند. اگر موتور بالاتر از توان مورد نیاز، خریداری شود، در زمان فعالیت اتلاف بالای دمایی صورت می گیرد و انرژی زیادی مصرف می شود. 

  

روغن کاری در زمان های مناسب

در آسانسورهای گیربکسی، بررسی روغن گیربکس ها و سایر قطعات باید به صورت منظم و با برنامه انجام شود. علاوه بر این روغن کاری ریل ها نیز از مهم ترین عوامل بهینه سازی مصرف انرژی در موتور آسانسور هستند. 

  

استفاده از اینورتر برای آسانسور

استفاده از اینورتر، راه حلی ضروری برای کاهش مصرف انرژی در آسانسور است. این قطعه رابط بین برق و موتور بوده و می تواند به صورت خودکار، جریان مورد نیاز برای راه‌ اندازی آسانسور را، به میزان لازم افزایش دهد. 

  

استفاده از پانل های خورشیدی 

استفاده از روشهای ذخیره انرژی مثل شارژ باتریهای صنعتی برای مواقع پر مصرف و قطع برق که توسط انرژی برگشتی موتور یا پانل های خورشیدی شارژ میشوند هم یکی از روشهای مدرن کاهش مصرف برق موتور آسانسور هستند.از این روش در خودروهای برقی امروزی استفاده میشود.